Praca bez wagi w sklepie spożywczym jest niemożliwa. Owoce, warzywa, wędliny, ryby, orzechy, cukierki – wszystko trzeba zważyć (i policzyć cenę). Podobnie w warzywniku, na targu, na skupie i na poczcie. Wagi znajdują szerokie zastosowanie w handlu i przemyśle. A że używamy ich często, powinny być odporne na uszkodzenia. Upływ czasu też nie powinien im za zaszkodzić. Wybierajmy wagi wykonane z wysokiej jakości materiałów i z przydatnymi funkcjami. Stawiajmy na sprawdzonych producentów i autoryzowanych dealerów. Kupujmy z głową…
Wagi sklepowe proste to podstawowy typ wag, bez rozbudowanych funkcji i możliwości podłączenia do innego urządzenia fiskalnego. Ich zadaniem jest określenie, jaką masę posiada ważony produkt. Masa wyświetla się na wyświetlaczu. Wśród wag prostych wyróżniamy te stacjonarne, zasilane sieciowo oraz wagi akumulatorowe. Wagi proste to idealne rozwiązanie dla małych placówek handlowych i gastronomii. Te z wbudowanym akumulatorem, będą doskonałym rozwiązaniem w handlu obwoźnym. Jeżeli interesuje nas waga przeznaczona właśnie do takiej działalności, przed zakupem sprawdźmy, czy zakupiony przez nas sprzęt będzie prawidłowo funkcjonował w niskich temperaturach oraz czy jego obudowa wykonane jest ze stali nierdzewnej.
Wagi kalkulacyjne to urządzenia dedykowane wszystkim tym, którzy chcą towar nie tylko zważyć, ale i wyliczyć jego cenę. Wyliczoną należność za zważony towar wprowadzamy do urządzenia fiskalnego. Wagi kalkulacyjne również mogą być zasilane akumulatorowo, dzięki czemu możemy zabrać je wszędzie tam, gdzie okażą się potrzebne.Tego typu wagi sklepowe to efektywna sprzedaż i oszczędność czasu.
Wagi etykietujące posiadają jeszcze inną, dodatkową funkcję – drukują etykiety. Na etykietach drukujemy różnego rodzaju informacje. Nie tylko kod kreskowy, wagę i cenę zważonego produktu, ale również datę ważenia, datę przydatności do spożycia, skład produktu i dowolną grafikę. Tego typu wagi sklepowe najczęściej spotykamy w supermarketach, w których ważenie (na przykład warzyw i owoców) ma miejsce na innym stoisku, aniżeli płatność.