Niestety dawno minęły już czasy, kiedy każdy produkt, jaki znalazł się na sklepowej półce szybko znajdował swojego nabywcę. Miniony ustrój niemalże rozpieszczał tych, którzy zdecydowali się wówczas na prowadzenie swojej działalności gospodarczej. Dziś sytuacja przedsiębiorców zmieniła się o przysłowiowe sto osiemdziesiąt procent. Obecnie każdy przedsiębiorca musi borykać się z liczną konkurencją, która systematycznie dobiera mu klientów. Ci zaś są wyjątkowo silnie nastawieni na jak największe korzyści osiągane przy zmianie swoich preferencji w zakresie wyboru produktów określonego producenta bądź sprzedawcy.
Wymagania współczesnych klientów
Klienci XXI wieku nie zadowalają się już produktami o niskiej jakości. Wprawdzie jest dla nich ważny element ceny, jednak nawet za najniższą cenę oczekują odwrotnie proporcjonalnej jakości kupowanego towaru lub świadczonej usługi.
Dodatkowo współcześni klienci są również wymagający w zakresie odpowiedniej formy promocji i reklamy. Obecnie wszyscy jesteśmy przesyceni różnorodnymi formami marketingu stosowanego przez liczne współczesne firmy. Elementy reklamy otaczają nas zewsząd zarówno w środkach masowego przekazu jak i w uczęszczanej przez wszystkich przestrzeni publicznej. W tym natłoku różnorodnych form promocji firmy, trudno jest zaspokoić gusta konsumentów. Coraz mniej skuteczne są już klasyczne reklamy w telewizji, a większe zainteresowanie zauważa się w dziedzinie marketingu bezpośredniego, w którym informacja i ofercie firmy dociera bezpośrednio do każdego klienta indywidualnie. Takiemu marketingowi zawsze powinny towarzyszyć odpowiednio atrakcyjne gadżety reklamowe, takie jak odzież reklamowa, ceramika z nadrukami, eleganckie zestawy galanterii skórzanej, a nawet zwykłe długopisy, smycze i breloczki reklamowe.
Odzież reklamowa w nowoczesnym marketingu
W ramach wyżej wspomnianego marketingu bezpośredniego wyraźna zachętą i swoistym katalizatorem działań promocyjnych jest zastosowanie odpowiednio atrakcyjnych gadżetów reklamowych. W tym wypadku bardzo skuteczna okazuje się odzież reklamowa. Można ją dobierać odpowiednio do rodzaju promocji i rodzaju potencjalnych klientów. W stosunku do ważnych kontrahentów należy zastosować wizytowe koszule z subtelnym haftem logo firmy, a w stosunku do klientów detalicznych – klasyczne koszulki bawełniane z wyraźnym nadrukiem promocyjnym.