Gadżety reklamowe na stałe zagościły w dzisiejszej rzeczywistości. Niemalże każda licząca się na rynku firma stosuje je w prowadzonych działaniach marketingowych i prawdopodobnie w każdym domy znajduje się co najmniej kilka przedmiotów będących wspomnianymi wyżej gadżetami reklamowymi. Prawie codziennie używamy długopisy z nadrukami, ekologiczne torby na zakupy, smycze do kluczy, kubki z nadrukami lub breloczki. Używając tych niezwykle przydatnych przedmiotów podświadomie stajemy się częstymi odbiorcami nadrukowanych na nich treści reklamowych. W ten sposób przedsiębiorcy docierają do naszej psychiki i kreują swój obraz.
Kubki z logo czy breloczki?
Wybór odpowiednich gadżetów reklamowych nie jest wcale łatwy. Wydawałoby się, że można zastosować niemalże każdy rodzaj przedmiotów reklamowych, bo dotrzeć do potencjalnych klientów. Tymczasem specjaliści zajmujący się badaniem rynku i skutecznością poszczególnych prezentów reklamowych przekonują, że każdy gadżet reklamowy powinien kojarzyć się z konkretną firmą. Najlepiej jest, jeśli rodzaj przedmiotu jest tematycznie związany z profilem promującej się firmy, np. kubek w kształcie piłki do promowania klubu sportowego lub kubek w kształcie kosza do segregacji odpadów służący do promowania firmy porządkowej. Jeśli jednak nie ma możliwości, by kubki swoim kształtem przypinały konkretną działalność, konieczne jest, by posiadały odpowiedni nadruk. Podobna zasada sprawdza się w przypadku zastosowania breloczków reklamowych, które spełniają niemalże taką sama funkcję. Stąd równie skuteczne są zwykłe breloki z nadrukami, jak i kubki z logo producenta.
Kiedy kubki są skutecznymi gadżetami?
Kubki z logo stanowią bodajże najbardziej wdzięczny i skuteczny gadżet reklamowy wówczas, gdy służą do promowania produktów związanych z branżą spożywczą. Jeśli ich kształt i wzornictwo jest wyjątkowo atrakcyjny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą często używane przez posiadaczy. Z tego powodu kubki będą idealnymi gadżetami reklamowymi w przypadku promowania produktów cukierniczych. Picie kawy lub herbaty z reklamowego kubka sprzyja powstaniem apetytu na produkt, którego grafika znajduje się na porcelanie.