Rugby nie jest obecnie sportem specjalnie popularnym w Polsce. Jednakże sytuacja ta nieco się zmienia. Kluby rugby zaczynają zarabiać coraz większe pieniądze, związane z transmisją niektórych ich meczów w telewizji. Transmitowane są także mecze reprezentacji Polski w rugby, co sprzyja popularności tego sportu. Co wynika z owego wzrostu popularności? Niesie to z sobą wiele różnych skutków, natomiast skutkiem szczególnie wartym opisania jest fakt, że kluby rugby coraz bardziej ochoczo dystrybuują swoje gadżety klubowe. Dystrybucja odbywa się różnymi kanałami, zawsze jednak jest nastawiona na popularyzację klubu i na jego promocję zarówno wśród kibiców, jak i tych, którzy sportem tym się specjalnie nie interesują, a mogą zacząć. Jak konkretnie to wygląda?
Otóż gadżety reklamowe klubów rugby mogą być dystrybuowane na trzy najpopularniejsze sposoby. Wszystkie one są skuteczne w różnych okolicznościach i są często stosowane zamiennie.
Pierwszy sposób to dystrybucja wśród kibiców danego klubu. Odbywa się ona podczas meczów, ewentualnie tuż przed nim albo tuż po nim, kiedy jeszcze wszyscy kibice są zgromadzeni na trybunach. Może to wyglądać tak, że gadżety reklamowe dostają wszyscy – są one dołączone do biletów, ewentualnie też można organizować konkursy, w których gadżety te będą do wygrania. Konkursy takie można też organizować za pośrednictwem internetu – wówczas będzie to konkurs na większą skalę.
Po drugie, gadżety reklamowe klubów rugby mogą być po prostu sprzedawane. Jest to najpopularniejsza forma, choć nie jest to dobry sposób na pozyskiwanie nowych kibiców – klubowy gadżet kupi tylko ten, kto już klubowi kibicuje. Nie zmienia to faktu, że metoda ta pozwala łączyć zyski z reklamą, a to dla klubów rugby liczy się najbardziej.
Po trzecie wreszcie, gadżety klubowe, o których mowa, mogą być po prostu rozdawane przechodniom na ulicach. Jest to, w przypadku klubów rugby, mało popularna metoda jak do tej pory, ale jej popularność nieco rośnie ze względu na fakt, że metoda ta pozwala na popularyzację klubu wśród przechodniów. Otrzymując gadżet, wezmą go oni do domu, a tam klub będzie dalej popularyzowany wśród rodziny i znajomych obdarowanego.