Czekoladki to od wielu lat jeden z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Stanowią one świetną alternatywę dla koszulek, kubków czy długopisów. Takimi słodkościami zajada się niemalże każdy z nas, bez względu na wiek. Ze względu na mnogość dostępnych produktów, każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, bez względu na dostępny budżet czy indywidualne preferencje. Do wyboru mamy czekoladki mleczne, gorzkie, białe czy deserowe, które wzbogacone mogą zostać o nadzienie czy dodatek orzechów lub owoców. Jak poznać, że mamy do czynienia z prawdziwą czekoladą? Podpowiadamy!Wybierając produkty, jakimi są czekoladki reklamowe, szczególną uwagę zwrócić należy na kwestię zawartości kakao. Najczęściej rozumie się przez to udział składników pochodzących z ziarna kakaowego – miazgi oraz dodanego do niej masła kakaowego. Im wyższy jest ich procent – tym lepiej. Przyjrzeć powinno się także pozostałym składnikom wyszczególnionym na opakowaniu interesującego nas produktu. Najwyższej jakości czekolada powinna posiadać błyszczącą powierzchnię, być jednolita i pozbawiona pęcherzyków oraz nierówności. Jeżeli pokrywa ją nalot to znak, iż była ona przechowywana lub transportowana w niewłaściwych warunkach. Taki produkt powinien także charakterystycznie strzelać podczas przełamywania.
Naturalne czekoladki reklamowe zawierać powinny minimum 34 procent masy kakaowej. By móc powiedzieć, że dany produkt jest dobrej jakości, zawartość czekolady przekraczać powinna w nim 60 procent. W zależności od zawartości kakao oraz cukru, czekolady naturalne podzielić można na deserowe, które zawierają do 70 procent kakao oraz gorzkie, gdzie jest go minimum 75 procent.
By gorzkie Czekoladki reklamowe zyskały na jakości, bardzo często dodaje się do nich czystego ekstraktu waniliowego. Możliwe staje się wówczas uzyskanie aromatycznego produktu o charakterystycznej, ciemnej barwie. Doskonale sprawdza się ona jako dodatek do ciast i deserów. Jeśli chodzi z kolei o czekoladę mleczną, to zawierać powinna ona minimum 30 procent kakao, a wysokiej jakości produkt – 40 procent.