Współcześnie wszystkie branże w Polsce cechuje duża ilość firm funkcjonujących na rynku, przez co rynek ten jest nasycony lub czasem nawet przesycony. Nasilająca się w związku z tym konkurencja sprawia, że prowadzenie działań o charakterze marketingowym jest często niezbędne do pozyskiwania nowych klientów. Działania takie prowadzą także stacjonarne punkty handlowe, w tym sklepy. Jako przykład posłużyć mogą sklepy motoryzacyjne. Jakie konkretnie działania mogą one prowadzić? Wymienić tu należy np. dystrybucję na ich terenie licznych gadżetów reklamowych.
Dystrybucja gadżetów reklamowych na terenie sklepów motoryzacyjnych nie jest rzeczą trudną. Aby to zobrazować, posłużmy się jeszcze jednym przykładem. Mogą nim być cukierki reklamowe. Jak się je dystrybuuje? Po pierwsze rozdaje klientom, którzy dokonali konkretnego zakupu. Jest to wówczas podziękowanie za obdarzenie sklepu i konkretnego producenta zaufaniem. Podziękowanie tego rodzaju jest jednocześnie znaczącą zachętą do dokonania zakupu w danym sklepie. Inną formą dystrybucji jest rozdawanie każdemu, kto tylko przekroczy próg sklepu. Tutaj rozdawanie może mieć miejsce za pośrednictwem personelu sklepu albo poprzez wyłożenie cukierków do swobodnego częstowania się.
Cukierki reklamowe, aby promowały konkretny sklep motoryzacyjny prawidłowo i skutecznie, muszą posiadać nadrukowane treści odwołujące się do tego sklepu. Takie „treści” to przede wszystkim logo sklepu, a jeśli takowego nie posiada – jego nazwa. Jeśli jest ona odpowiednio wyeksponowana, dany cukierek będzie doskonałym narzędziem marketingowym. Poza tymi symbolami na nadruku mogą się znaleźć motywy graficzne, choć oczywiście niewielka powierzchnia cukierków jest tutaj pewnym utrudnieniem i ograniczeniem jednocześnie.
Na koniec warto zastanowić się także nad tym, dlaczego cukierki reklamowe są tak popularne wśród klientów. Wynika to z faktu, że są po prostu smaczne. Nie da się ukryć, że większość osób po prostu lubi słodycze i cukierki. Dlatego też podarunek taki, w ramach jednej z metod dystrybucji, o których mowa wyżej, chętnie przyjmie. Ale cukierki są także dobre dla producentów i samych sklepów, ponieważ koszty ich produkcji są niskie.